Legal nature of the agreements on the establishment of business entities

Т. І. Бровченко

Abstract


The article covers the kinds and legal nature of the agreements which are entered into by promoters of different commerce companies while establishing such entities. It is zeroed in on various types of promotional agreements concerning the foundation of general partnerships, special partnerships and joint-stock companies. The reasons and kinds of distinctions among stated agreements are also defined in the article as well as those referring to the formation of limited and additional responsibility artificial persons.

Keywords


general partnerships; special partnership; promotional agreement; joint-stock company; limited liability partnership

References


Про акціонерні товариства / Закон України від 17.09.2008 р. № 514-VI // Відом. Верхов. Ради України. – 2008. – № 50-51. – Ст. 384.

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури започаткування підприємництва : Закон України від 21.04.2011 р. № 3263-VI //Відом. Верхов. Ради України. – 2011. – № 43. – Ст. 446.

Про господарські товариства : Закон України від 19.09.1991 р. № 1576-XII //Відом. Верхов. Ради України. – 1991. – № 49. – Ст. 682.

Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців :Закон України від 15.05.2003 р. № 755-IV // Відом. Верхов. Ради України. – 2003. – № 31-32. –Ст. 263.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.21564/2225-6555.2013.2.62869

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Теорія і практика правознавства

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2225-6555